Press "Enter" to skip to content

Od A do Z, czyli zawód: specjalista SEO

Aktualizacja 27 lipca 2021

Specjalista SEO to w ostatnich latach coraz popularniejszy zawód. Nic dziwnego, bowiem ?wiat Internetu przejmuje kolejne sfery ?ycia. Co wi?c warto wiedzie? o tym zawodzie?

Czym zajmuje si? specjalista SEO?

Specjalista SEO nazywany jest inaczej pozycjonerem (z angielskiego SEO Specialist). Nazwa tego zawodu przede wszystkim ma zwi?zek z tym, co taka osoba robi na co dzie?, to jest z pozycjonowaniem stron internetowych w wyszukiwarkach (g?ównie w wyszukiwarce Google). Pozycjoner ma za zadanie g?ównie dba? o to, aby konkretna strona online znajdowa?a si? mo?liwie jak najwy?ej w wynikach wyszukiwania po konkretnych frazach. Wbrew pozorom, proces pozycjonowania jest do?? d?ugi, ?mudny i skomplikowany. Wymaga sporej wiedzy oraz do?wiadczenia. Rzetelna praca specjalisty SEO mo?e zosta? wynagrodzona sporymi zarobkami. Wcze?niej jednak pozycjoner musi wiedzie?, jak biegle i p?ynnie pos?ugiwa? si? narz?dziami SEO, nawi?za? odpowiednie kontakty, a tak?e nieustannie zdobywa? now? wiedz? poprzez mi?dzy innymi szkolenia z obs?ugi nowych metod pozycjonowania.

Zobacz równie?:

 

Dobry specjalista SEO, czyli czym powinien si? wyró?nia??

Jak ju? wcze?niej wspomniano, dobry specjalista SEO przede wszystkim powinien wyró?nia? si? wiedz?. Wiedz? i do?wiadczeniem, a tak?e umiej?tno?ci? korzystania z narz?dzi SEO i analitycznych. Niektórzy pracodawcy wymagaj? równie? od pozycjonerów umiej?tno?ci pracy w zespole oraz swobodnego poruszania si? po ró?nych wyszukiwarkach, stronach internetowych, a nawet blogach czy forach. Do niektórych oczekiwa? zapisuje si? tak?e umiej?tno?? tworzenia tre?ci do publikacji dla klientów w celu pozycjonowania strony internetowej. Specjalista SEO musi bowiem wiedzie?, jak napisa? merytoryczny i poprawny tekst pod konkretne frazy, tak aby przyczyni?y si? one do mo?liwie jak najwy?szej pozycji strony online w wynikach wyszukiwania.

 

Zadania pozycjonera

Specjalista SEO ma istocie ca?? list? zada?, którymi si? zajmuje w codziennej pracy. Po pierwsze, do jego celów nale?y tworzenie strategii pozycjonowania stron internetowych w Google. G?ównym celem takiej strategii jest oczywi?cie poprawa pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Pozycjoner prowadzi równie? kompleksowe audyty SEO. Szczególnie jest to istotne zadanie, je?li wcze?niej strona by?a ju? pozycjonowana. Audyt pozwala w takim wypadku sprawdzi?, czy konkretne linki nale?y usun?? oraz czy na stronie znajduj? si? rzeczy, jakie powinno si? poprawi?. Warto wspomnie?, ?e na rynku istnieje sporo agencji SEO, które zajmuj? si? tylko i wy??cznie audytami. Specjalista ma tak?e za zadanie zajmowa? si? doborem s?ów kluczowych pod kampanie i pozycjonowanie. To niezwykle wa?na kwestia, bowiem od odpowiednich fraz, hase? zale?y wielko?? ruchu na stronie. Aby dobra? odpowiednie s?owa, mo?na skorzysta? ze specjalistycznych narz?dzi SEO albo przeprowadzi? dok?adn? analiz? stron internetowych i ofert konkurencji. Analiza konkurencji z kolei polega na sprawdzeniu, sk?d przeciwnicy pozyskuj? linki oraz jakie tre?ci tworz? na w?asnej stronie. Specjalista SEO w codziennej pracy korzysta z Google Analytics. To jedno z najbardziej popularnych narz?dzi SEO, które pozwala monitorowa? efekty i ruch na stronie w zwi?zku z prowadzon? kampani?. Narz?dzie to pozwala mi?dzy innymi ?ledzi?, sk?d przychodz? u?ytkownicy oraz jakie dzia?ania podejmuj? na konkretnej stronie. Do ci?g?ych zada? pozycjonera nale?y tak?e sta?e monitorowanie kilku czynników, takich jak mi?dzy innymi zmiany w ruchu, zmiany pozycji w wynikach wyszukiwania, zmiany widoczno?ci w wyszukiwarkach, w tym w Google oraz wprowadzanie na bie??co aktualizacji algorytmu, które zapewni? skuteczn? realizacj? za?o?onych celów w strategii pozycjonowania.